Door Wilma Verbeek en Geert Hoving
Cvites groeit. Nog niet in omvang, maar wel in hoe wij onszelf laten zien en in hoe wij ons durven te profileren. De afgelopen twee jaar is Cvites een nieuwe weg ingeslagen. Het oude re-integratiebureau is getransformeerd naar een bureau dat is gespecialiseerd in de duurzame inzetbaarheid van medewerkers. Vanbinnen voelen wij dat al lang, maar dat aan de buitenwereld laten zien is een ander verhaal.
Netwerken is het sleutelwoord voor sollicitanten, maar dat geldt ook voor organisaties in de zakelijke dienstverlening. Wij moeten onszelf steeds weer ‘in de etalage’ zetten om te laten zien wat we doen en vooral wat we kunnen betekenen voor een ander. En dat zonder als too much over te komen. We zijn tenslotte Noorderlingen: ‘doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg..’
Heel eerlijk, we blijven het een beetje eng vinden om onszelf een podium te geven. Maar we beseffen ook heel goed dat het nodig is. Want als wij het niet doen, wie vertelt een ander dan dat we goed kunnen coachen op het gebied van loopbaan of een organisatie kunnen ondersteunen bij duurzame inzetbaarheid van de medewerkers?
De vorm die wij daarvoor hebben gevonden, is uitleggen waarom we doen wat we doen. Het antwoord op de ‘waarom-vraag’ is eigenlijk de basis van alles. Simon Sinek’s Golden Circle gebruiken wij dagelijks in onze gesprekken.
Waarom vinden wij de medewerker zo belangrijk? Waarom gaan wij in gesprek met organisaties om te horen hoe bevlogen de medewerker zijn werk doet? Dit zijn ook vragen die wij aan onze cliënten stellen: waarom doe jij de dingen die je doet? Waar krijg je energie van?
Om in gesprek te komen moeten wij onszelf eerst in de schijnwerper zetten, kunnen vertellen waarom Cvites een betrouwbare zakenpartner is. Het is nog prettiger als een ander dat (ook) doet. We zien zowel onze cliënten als onze relaties als ambassadeur voor Cvites. Hiervoor is het opbouwen van een lange en duurzame relatie noodzakelijk. Door eerst veel te brengen, kun je later mogelijk ook ‘halen’.
We hebben net een nieuwe website (www.cvites.nl) en zijn erg trots op het resultaat! Frisse foto’s en vooral een storytelling die bij ons past. Daarnaast hebben we ons logo en de huisstijl aangepast. De punt op de i is een hart geworden, het staat ook voor de C en de V van Cvites en je kunt er ook een hart of een vlammetje in zien: Cvites zoekt naar dat vlammetje en het hart staat voor passie voor je werk. Het nieuwe lettertype (lato) suggereert beweging, omdat Cvites mensen in beweging brengt. Met hulp van onze tijdelijke communicatieadviseur Sanne en de technische ondersteuning van Idee101 geeft de site goed weer waarom we ons werk zo leuk vinden, waarom we de medewerker centraal stellen en ook hoe én wat we doen.
Naast ons ‘gewone’ werk ontwikkelen wij ons ook op het gebied van social media en zijn we begonnen met bloggen. We willen blijven groeien, dus jouw feedback is van harte welkom. We zijn erg benieuwd of het je is opgevallen dat we gegroeid zijn in onze profilering.
Laat je het ons weten?
© 2024 Cvites B.V.
Foto's: Reina de Vries, Jennet Haar Fotografie, De Foto Firma Studio en Agnes Bos | Fotografie - Website: Webba